You are beautiful
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
lesen kete!!!
Wednesday, December 1, 2010 @ 2:03 PM | 2 Comment [s]

takutnye bile aku yg kne bawk kete sebelah jpj t
tp ary nih aku nak cite pengalaman aku blejar bawk kete nih
DAPAT CIKGU GATAI!!
huissshh...
sgt menyampah tau...
time aku nak tukr gear die pon sebok nak tukr gear gak
(da pegang tgn aku)
bile aku lupe nak pijak clucth t die pegag lak PEHA aku,,
ape la nseb aku
pas tu kalo aku salah wat ape yg die suwo lak.,.die sebok cubit tinge aku
(ke nak tgk taik tinge aku?!!)
bile aku berushe wat toi2 lak..aku lak jd mangse pujian nye dgn
(memaen2 rambut aku smbl kate : "PANDAI AYG ABG NIH")
huiiiishhhhhhhhh
so..aku nak wat ape nih?/
nak wt ngn toi ke x?/
papepon aku anggp nie semue HALANGAN2 NAK BELAJAR..
NAK HORMATI GURU ANDA KE KALO GURU ANDA CAM INI???

tips belajar memandu!!!!
1.teknik belajar mendaki bukit
  1. Gunakan gear satu, jalan ke hadapan mendaki bukit.
  2. Berhentikan kereta apabila tayar hadapan mencecah ke dalam garisan kuning. Bebaskan (free) gear, tarik brek tangan.
  3. Keluarkan kepala melihat ke arah tayar atau pastikan cermin sisi selari dengan tiang 1.
2.teknik belajar parking
  1. Luruskan kereta, undur dan dapatkan tiang nombor 1 di sisi cermin segitiga dan berhenti.
  2. Pusing kiri sampai habis, undur dan dapatkan tiang nombor 6 melalui cermin tingkap sisi lalu berhenti.
  3. Pusing kanan 2 kali (luruskan tayar). Undur kereta sehingga tayar belakang mencecah garisan putih dan berhenti.
  4. Pusing kanan sampai habis, undur ke dalam petak parking dan berhenti (free gear dan tarik handbreak)
  5. a) Pusing kiri sampai habis guna gear 1 maju kehadapan sehingga badan kereta sama lurus dengan garisan dan berhenti (free gear dan tarik handbreak). Angkat tangan.b) Kemudian, masuk gear reverse berundur ke belakang dan berhenti (free gear dan tarik handbreak)
  6. Pusing kanan sampai habis dan keluar berhati-hati menuju ke petak pusingan tiga penjuru.
3.teknik belajar 3 penjuru
  1. Berjaya melakukan ujian dalam masa 3 minit.
  2. Calon berjaya melakukan ujian seperti berikut:
  • Masuk ke petak dari kiri ke kanan dan berhenti seketika
  • Dari Kanan berundur ke belakang dan berhenti seketika
  • Dari kiri bergerak ke kanan dan terus keluar.




SELAMAT BERJAYE YER!!!
WISH ME LUCK =))




Older Post | Newer Post
Profile


Hello There. Welcome to my blog. Be nice here and leave your comment on my tagboard.
Please Don't Remove The Credits

Entry Profile Stuff Links



tagline
pls give me the happiness.

Round of applause
Template by : | SUZIYANA
Background :
SUZY
#Don't remove this
#Don't ripping